دو عکس یادبودی از دکتر محمد مصدق و محمدرضا پهلوی که هر دو چیزهایی در حاشیه ی عکس هایشان به یادبود نوشته اند و عکس ها را به کسی یا کسانی اعطا نموده اند. بیننده خود قضاوت کند.
اولی عکسی ست که آن پیرمرد تبعیدی از تبعیدگاه ،برای کسانی به یادگار گذاشت که خط و راه وطن دوستی او را ادامه می دهند:
اولی عکسی ست که آن پیرمرد تبعیدی از تبعیدگاه ،برای کسانی به یادگار گذاشت که خط و راه وطن دوستی او را ادامه می دهند:
«به کسانی که وقتی پای مصالح عموم به میان آید از مصالح خصوصی و نظریات شخصی صرف نظر میکنند؛ به کسانی که در سیاست مملکت اهل سازش نیستند و تا آنجا که موفق شوند، مرد و مردانه میایستند و یکدندگی به خرج میدهند؛ و به آن کسانی که در راه آزادی و استقلال ایران عزیز از همهچیز خود میگذرند، این عکس ناقابل اهدا میشود. احمد آباد. آبان ماه 1341
به امضای دکتر محمد مصدق»
دومی اما عکسی ست که اعلی حضرت همایونی ایرانساز محمدرضا شاه پهلوی ،به یادبود ،به تیمسار نصیری ،یکی از کودتاچیان 28 مرداد 1332 و در اولین سالگرد این کودتا تقدیم می فرمایند:
«بیادبود 28 مردادماه 1332 به تیمسار سرتیپ نصیری اعطا گردید. 28 مرداد ماه 1333
به امضای محمدرضاشاه پهلوی»
قضاوت با شماست


